چطوری میشه

WordPress.com در مقابل WordPress.org تفاوت ها، مزایا و معایب

WordPress.com در مقابل WordPress.org تفاوت ها، مزایا و معایب

به‌عنوان یک وبلاگ وردپرس و نویسنده تم وردپرس، ما نسبت به تفاوت‌های WordPress.com و WordPress.org دچار سردرگمی شده‌ایم. این کاملاً قابل درک است زیرا هر دو روی وردپرس اجرا می شوند، هر دو از تم ها و پلاگین ها استفاده می کنند و هر دو به راحتی به صورت آنلاین رایگان در دسترس هستند. اما تفاوت‌های عمده‌ای بین این دو وجود دارد و این تفاوت‌ها همان چیزی است که WordPress.org را به طعم مورد علاقه وردپرس ما تبدیل می‌کند.

ما ویژگی‌های اصلی WordPress.com و WordPress.org را در زیر به اشتراک می‌گذاریم، و همچنین یک اینفوگرافیک مفید برای کمک به تجسم نقاطمان. همچنین توضیح خواهیم داد که چرا ما شخصاً WordPress.org را ترجیح می دهیم و از آن استفاده می کنیم، به علاوه اگر می خواهید وردپرس را امتحان کنید، یک راهنمای سه مرحله ای آسان را توضیح می دهیم. پس بیایید بررسی کنیم که WordPress.com و WordPress.org چگونه مقایسه می شوند!

WordPress.com، وب‌سایت‌های مدیریت‌شده رایگان

WordPress.com, Free Managed Websites

WordPress.com یک پلت فرم رایگان برای ساخت وبلاگ و وب سایت با وردپرس است. این سرویس با Wix یا Squarespace قابل مقایسه است و بسیاری از ویژگی های مشابه را ارائه می دهد. این به طور کامل توسط Automattic (سازندگان وردپرس) مدیریت می شود و بهتر از همه یکی از ساده ترین وبلاگ نویسی است. پلتفرم های موجود در وب تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کنید، دامنه فرعی خود را انتخاب کنید (به عنوان مثال: yourwebsite.wordpress.com)، یک تم رایگان انتخاب کنید و شروع به اضافه کردن محتوای خود کنید.

با این حال هیچ چیز در زندگی هرگز کاملاً کامل نیست، بنابراین مطمئناً چند مزایا و معایب WordPress.com وجود دارد.

طرفداران WordPress.com

یکی از جذاب ترین ویژگی های WordPress.com این است که برای اکثر کاربران 100٪ رایگان است. حساب‌های رایگان با میزبانی رایگان، نام زیر دامنه رایگان، SSL از پیش نصب‌شده، تم‌های رایگان، ملزومات Jetpack (پست‌های مرتبط، آمار سایت، نظارت بر زمان خرابی، محافظت از نیروی brute force و موارد دیگر)، گزینه‌های سفارشی‌سازی ساده سایت (مانند لوگوی سفارشی، و رنگ پس زمینه یا گزینه های تصویر) و 3 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان برای محتوا و رسانه شما.

علاوه بر مقرون به صرفه بودن، استفاده از WordPress.com نیز بسیار آسان است. از زمان ثبت نام آماده است و حتی سازنده محتوای گوتنبرگ را برای شما آماده کرده است. طراحی صفحات سفارشی بنابراین پس از ایجاد حساب کاربری خود می توانید مستقیماً وارد وبلاگ نویسی شوید. از آنجایی که منحنی یادگیری بسیار پایین است تقریباً هر کسی می تواند وبلاگ نویسی را با وردپرس شروع کند.

اگر می‌خواهید ویژگی‌های بیشتری را ارتقا به داشته باشید طرح وردپرس ممتاز به آسانی ثبت نام رایگان است. محدوده برنامه های پولی فقط از 4 دلار در ماه برای یک دامنه سفارشی، بدون تبلیغات WordPress.com، محتوای فقط مشترکین و خبرنامه های پولی شروع می شود. با این حال، ویژگی‌های خاصی تنها زمانی در دسترس هستند که به سطوح برنامه بالاتر ارتقا می‌دهید. به عنوان مثال، برای استفاده از قالب‌های ممتاز WordPress.com، WordAds یا Google Analytics، باید یک طرح Premium (8 دلار در ماه) یا بالاتر داشته باشید. برای حذف نام تجاری وردپرس، آپلود تم ها یا افزونه های شخص ثالث، فعال کردن پشتیبان گیری خودکار و دسترسی به پایگاه داده وب سایت خود، به یک طرح تجاری (25 دلار در ماه) نیاز دارید. و در نهایت، برای پشتیبانی از تجارت الکترونیک و گزینه هایی مانند ابزارهای بازاریابی، محصولات نامحدود، ادغام حمل و نقل، و توانایی پذیرش پرداخت، باید یک طرح تجارت الکترونیک داشته باشید که در حال حاضر قیمت آن 45 دلار در ماه است.

مضرات WordPress.com

به همان اندازه که WordPress.com عالی است، چند محدودیت وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. عمدتاً این که با WordPress.com بسیاری از ویژگی‌های قدرتمند وردپرس در پشت برنامه‌های ماهانه مختلف پنهان می‌شوند، و حتی با برترین برنامه تجارت الکترونیک آن‌ها هنوز نمی‌توانید از همه ویژگی‌های پشتیبانی شده توسط وردپرس استفاده کنید.

اولین مشکل این است که چه یک حساب رایگان یا یک حساب پولی، هرگز واقعاً کنترل کاملی بر وب سایت خود ندارید. WordPress.com مالک محتوای شما است زیرا هر چیزی که ایجاد می‌کنید در چند سایت آن میزبانی و نگهداری می‌شود (مگر اینکه از $5,000 در ماه WordPress VIP که یک وردپرس با میزبانی ابری سفارشی است). در همین راستا، شما همچنین باید از دستورالعمل‌های کاربر آنها تبعیت کنید. این به معنای چیزی بحث برانگیز نیست، از جمله قمار، محتوای بزرگسالان، هرزنامه و غیره.

با WordPress.com شما همچنین محدود به تم های رایگان و ممتازی هستید که از طریق داشبورد به شما ارائه می کنند، مگر اینکه به یک طرح تجاری ارتقا دهید. این بدان معناست که اگر نمی‌خواهید 25 دلار در ماه بپردازید آنها ظاهر وب‌سایت شما را کنترل می‌کنند زیرا استفاده از پلتفرم آن‌ها به این معنی است که شما محدود به مضامین و افزونه‌هایی هستید که آنها به شما اجازه استفاده از آن‌ها را می‌دهند.

همچنین نمی‌توانید از Google Analytics استفاده کنید، مگر اینکه به یک طرح تجاری یا بالاتر ارتقا دهید. بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک خود را ردیابی کنید، رفتار خواننده را تجزیه و تحلیل کنید یا ببینید محبوب‌ترین پست‌های شما چه پست‌هایی هستند، سالانه بیش از 300 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

دومین جنبه منفی WordPress.com این واقعیت است که حتی ابتدایی ترین گزینه برای کسب درآمد از وبلاگ شما هزینه بیشتری دارد. بنابراین اگر می‌خواهید تبلیغات پیش‌فرض WordPress.com را حذف کنید (که درآمد مورد نیاز آنها برای پوشش هزینه حساب‌های رایگان ایجاد می‌کند) و/یا «WordAds” باید طرح خود را ارتقا دهید.

به طور مشابه اگر امیدوار بودید یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنید WordPress.com ممکن است برای شما مناسب نباشد. در حال حاضرتجارت الکترونیک هزینه اضافی دارد. در واقع، تجارت الکترونیک برای سال‌ها به هیچ وجه توسط WordPress.com پشتیبانی نمی‌شد و تا حدودی اخیراً اضافه شده است. برای استفاده از افزونه تجارت الکترونیکی خود، حداقل به یک طرح تجاری (به منظور نصب افزونه های شخص ثالث، مانند WooCommerce) یا طرح تجارت الکترونیک سطح بالا نیاز دارید.

در نهایت WordPress.com از چند سایت برای کاربران پشتیبانی نمی کند. WordPress.com واقعاً خود یک چند سایت غول پیکر است – به همین دلیل است که حساب های رایگان زیر دامنه رایگان دریافت می کنند. بنابراین اگر امیدوار بودید شبکه وب سایت های خود را ایجاد کنید WordPress.com احتمالاً مناسب نیست.

WordPress.org، وردپرس خود میزبان

WordPress.org, Self-Hosted WordPress

WordPress.org ممکن است همنام داشته باشد و از سیستم مدیریت محتوا مشابه WordPress استفاده کند. com اما این یک موجودیت کاملا مجزا برای خودش است. به جای اینکه همه چیز توسط Automattic مدیریت شود، شما کاملاً کنترل وب سایت خود را دارید.

WordPress.org نسخه خود میزبانی وردپرس است که می توانید از آن برای ایجاد وب سایت خود به صورت آنلاین استفاده کنید. و در حالی که هنوز دارای مزایا و معایب است، شکل مورد علاقه شخصی ما از وردپرس است.

طرفداران WordPress.org

برای شروع، WordPress.org تمام عملکردهای WordPress.com را دارد اما در مورد استروئیدها. به طور عمده، مهم نیست که چه چیزی را می خواهید ایجاد کنید، 100٪ کنترل و حقوق محتوای خود را دارید. در حالی که اکثر شرکت‌های میزبان قراردادهای کاربری عمومی دارند، تا زمانی که کار غیرقانونی انجام نمی‌دهید، تقریباً می‌توانید آنچه را که می‌خواهید بنویسید و پست کنید.

از آنجایی که WordPress.org فقط سیستم مدیریت محتوا را در اختیار شما قرار می دهد و نه بیشتر، شما گزینه های زیادی دارید. یک نام دامنه سفارشی برای سایت خود انتخاب کنید. برنامه های انتخاب میزبانی خود را از یکی از برترین شرکت های میزبانی وب انتخاب کنید. و البته می‌توانید از هر قالب یا افزونه رایگان یا ممتاز وردپرس که در وب پیدا می‌کنید استفاده کنید (اگرچه توصیه می‌کنیم برای دانلود خود به سایت‌های قابل اعتماد بچسبید).

WordPress.org همان گزینه‌های بصری و سازنده گوتنبرگ را مانند WordPress.com ارائه می‌دهد، با این تفاوت که اگر نمی‌خواهید مجبور به استفاده از سازنده محتوای داخلی نیستید. به سادگی ویرایشگر کلاسیک را نصب کنید یا از هر تعداد افزونه صفحه ساز با ویژگی های غنی مانند انتخاب کنید Elementor یا WPBakery.< /p>

اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید که به دنبال ارائه محصولات یا خدمات خود به صورت آنلاین هستید، WordPress.org بهترین گزینه برای شما است. این پشتیبانی کامل از تجارت الکترونیک را از طریق افزونه‌های رایگان مانند WooCommerce و دانلودهای دیجیتال آسان، و همچنین سوم خدمات مهمانی مانند Shopify و Ecwid. یا می توانید یک دکمه ساده PayPal را در سایت خود جاسازی کنید – بدون نیاز به “ارتقا” برنامه.

در نهایت با WordPress.org، آسمان محدودیت کاری است که می توانید با وب سایت خود انجام دهید. شما می توانید هر چیزی را بسازید. آیا می خواهید یک سایت عضویت ایجاد کنید؟ دوره های آنلاین ارائه دهید؟ تصاویر بدون حق امتیاز ارائه می کنید؟ تم های وردپرس خود را بفروشید؟ برای خیریه خود کمک های مالی جمع آوری کنید؟ ویدیوهای حماسی خود را به اشتراک بگذارید؟ نمونه کارها را به نمایش بگذارید؟ هر چیزی که می خواهید وردپرس خود میزبان ایجاد کنید می تواند از آن پشتیبانی کند. این اغلب به آسانی نصب یک افزونه وردپرس است.

مضرات WordPress.org

پیدا کردن معایب برای چیزی که دوست دارم و هر روز استفاده می کنم سخت است، اما چند مورد وجود دارد. اولین مورد این است که استفاده از WordPress.org هزینه دارد حتی اگر خود وردپرس رایگان است. ثبت دامنه شما و طرح میزبان وردپرس شما حداقل 50 دلار در سال خواهد بود. این به این صورت است که شما یک طرح میزبانی مشترک را از یک شرکت میزبان خوب انتخاب می کنید و فقط از تم ها و افزونه های رایگان استفاده می کنید.

اگر یک تم عالی مانند تم چند منظوره کل و میزبانی قدرتمند مدیریت شده وردپرس از یک شرکت معتبر مانند WP Engine شما به قیمت اولیه 400 دلار در سال نگاه می کنید. اگرچه من همچنان استدلال می کنم که این هزینه کمی برای یک وب سایت 100٪ قابل تنظیم است که می توانید برای هر هدفی از آن استفاده کنید، و این یک معامله بسیار بهتر از برنامه های پولی WordPress.com است زیرا شما آزادی کامل برای انجام هر کاری با وب سایت خود دارید. .

علاوه بر این شما باید وردپرس را روی سرور خود نصب کنید. راه اندازی در دستان شماست. با این حال، اکثر شرکت‌های میزبان نصب با یک کلیک (مانند Cloudways و < a href="https://www.wpexplorer.com/out/bluehost-promo" target="_blank" rel="nofollow noopener">Bluehost) بنابراین واقعاً مشکل بزرگی نیست مگر اینکه شما از یک ابر سفارشی یا سرور اختصاصی استفاده می کنید که باید خودتان آن را مدیریت کنید.

آخرین اشکال این است که شما مسئول امنیت و نگهداری وب سایت خود هستید. هنگام استفاده از WordPress.com، آنها مسئول همه چیز هستند به جز تولید محتوای شما، به این معنی که به‌روزرسانی‌های اصلی وردپرس و وصله‌های امنیتی همه توسط آن‌ها انجام می‌شود. با WordPress.org شما مسئول به‌روز نگه‌داشتن نسخه وردپرس خود و استفاده از اقدامات امنیتی اولیه وردپرس مانند رمزهای عبور قوی و نسخه‌های پشتیبان وب‌سایت معمولی هستید.

اگرچه، شایان ذکر است که با استفاده از میزبانی مدیریت‌شده وردپرس یا میزبان مشترکی که به‌روزرسانی‌های خودکار را ارائه می‌کند، این کار به راحتی انجام می‌شود. شرکت‌های میزبانی مانند WP Engine و Flywheel به‌روزرسانی‌های اصلی، اسکن‌های بدافزار و حتی پشتیبان‌گیری از وب‌سایت را برای شما انجام می‌دهد. به شما اجازه می دهد تا روی محتوای خود تمرکز کنید.

یک برگه چیت مقایسه سریع وردپرس

ما نکات مثبت و منفی زیادی را پوشش دادیم، بنابراین فکر کردیم که ممکن است از یک مرجع سریع لذت ببرید تا بتوانید ویژگی‌های WordPress.com و WordPress.org را در یک نگاه ببینید.

WordPress.com vs WordPress.org

چرا WordPress.org را انتخاب می کنیم

وقتی صحبت به میان می‌آید، احساس می‌کنیم که WordPress.com برای علاقه‌مندان، رزومه‌های آنلاین و کسب‌وکارهای کوچک که به سادگی به یک وب‌سایت برای ایجاد یک حضور آنلاین اولیه نیاز دارند، مناسب‌تر است. هر چیزی بالاتر و فراتر از آن واقعاً برای WordPress.org خود میزبانی مناسب‌تر است.

اکنون سؤال بزرگ – چرا ما WordPress.org را انتخاب کردیم؟ استدلال ما آسان بود.

ما دوست داریم روی محتوا، میزبانی و درآمدمان کنترل داشته باشیم. وبلاگ ما به معنای واقعی کلمه کسب و کار ما است، و داشتن قدرت کامل بر وب سایت ما را قادر می سازد تا چیزی موفق ایجاد کنیم.

ما همچنین آزادی در صورت نیاز رشد داریم. و داریم. زمانی ما در یک طرح میزبانی مشترک از HostMonster بودیم، سپس به یک سرور مجازی معبد رسانه رفتیم و در نهایت ما با سرور مدیریت شده از WP Engine به جایی که امروز هستیم رسیدیم (و ما نمی‌توانیم شادتر باشیم – آنها عالی هستند!).

WordPress.com به شما انتخاب سرور نمی‌دهد، همه برنامه‌های آن‌ها روی سرورهای مشترک میزبانی می‌شوند (البته مگر اینکه بتوانید گزینه VIP ابری را بپردازید). همانطور که قبلاً بیان کردیم، اگر یک وبلاگ به عنوان سرگرمی دارید، سرور اشتراکی کاملاً خوب است و WordPress.com احتمالاً برای شما عالی عمل می کند. اما برای هر کسی که به دنبال رشد یک نام تجاری یا کسب‌وکار است، واقعاً باید تأثیر میزبانی بهتر بر بارگذاری صفحه شما را در نظر داشته باشد. بار و این چیزی است که WordPress.com در حال حاضر ارائه نمی دهد.

WPExplorer نیز فقط به عنوان یک وبلاگ شروع به کار کرد، اما به گونه‌ای رشد کرده است که بسیاری از موضوع‌های رایگان وردپرس و مضامین ممتاز را شامل می‌شود. همچنین (از طریق Themeforest و بازار خلاق). همه دموهای تم و بایگانی‌های مستند آنلاین ما با استفاده از شبکه‌های چند سایتی در سرور خود ما میزبانی می‌شوند. این چیزی است که با WordPress.com امکان پذیر نیست.

و در آخر ما انجمن توسعه دهندگان و کاربرانی را دوست داریم که همگی WordPress.org را مانند ما انتخاب کرده اند. رویدادهایی مانند WordCamps، Meetups WordPress، PressNomics< /a>، LoopConf، کنفرانس پرستیژ و WooConf همگی در مرکز هستند در اطراف وردپرس خود میزبان و افراد عالی که هر روز از آن استفاده می کنند. البته اگر از WordPress.com استفاده می‌کنید، همچنان می‌توانید در این رویدادها شرکت کنید، اما موضوعات و ارائه‌ها عمدتاً (یا کاملاً) حول وردپرس خود میزبان هستند.

ما به WordPress.com اعتبار می‌دهیم که پله‌ای مفید در مسیر ایجاد یک وبلاگ عالی است، اما به نظر ما اگر می‌خواهید یک تجارت آنلاین یا نام تجاری موفق ایجاد کنید، WordPress.org برنده واضحی است.

3 مرحله برای شروع با وردپرس خود میزبان

اگر WordPress.org برای شما هم عالی به نظر می رسد، پس چرا یک وبلاگ راه اندازی نمی کنید؟ چرا همین الان انجامش نمیده؟ در کمتر از 15 دقیقه می توانید یک وب سایت آماده راه اندازی داشته باشید! در اینجا 3 گام آسان ما در مورد نحوه ساخت یک وب سایت وردپرس آورده شده است.

1. نام دامنه و طرح میزبانی خود را انتخاب کنید

Bluehost Shared Hosting

اول از همه باید در مورد نام دامنه برای وب سایت خود تصمیم بگیرید. مطمئن شوید که هر چیزی که انتخاب می‌کنید مربوط به وب‌سایتتان است، و در صورت امکان، به دنبال URL .com بروید (در حالی که چیزهایی مانند xyz. یا .vegas زیبا هستند، اکثر کاربران بیشتر به نام‌های کلاسیک .com اعتماد دارند و بیشتر به خاطر می‌آورند). می‌توانید یک نام دامنه با قیمت 4.99 دلار (برای سال اول) از دریافت کنید. GoDaddy اما مجدداً بررسی کنید که میزبان شما ابتدا یک نام دامنه رایگان دارد (Bluehost شامل یک دامنه رایگان با همه برنامه‌هایش است).

شما همچنین باید یک برنامه میزبانی خوب انتخاب کنید. هاست اشتراکی قدرت زیادی را برای وب سایت های کاملاً جدید ارائه می دهد و میزبانی ابری انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهد. با این حال، میزبانی مدیریت شده وردپرس برای همیشه میزبان انتخابی ما خواهد بود، زیرا میزبان به طور کامل نصب و نگهداری شما را برای شما مدیریت می‌کند و به شما این آزادی را می‌دهد که روی سفارشی‌سازی طراحی، ایجاد محتوای خود و ایجاد برندتان تمرکز کنید.

2. قالب و افزونه‌های با کیفیت وردپرس

را انتخاب کنید

Total Responsive Multipurpose WordPress Theme

در صورتی که دامنه و هاست شما آماده است، مرحله بعدی انتخاب یک تم وردپرس است که سبک و ویژگی های مرتبط با کسب و کار شما را اضافه می کند. بسته به جایگاه یا تمرکز خود، می خواهید به انواع تم های وردپرس نگاه کنید تا مورد مناسب خود را پیدا کنید، اما اگر برای تصمیم گیری به کمک نیاز دارید، در اینجا تعدادی از موارد دلخواه ما وجود دارد.

علاوه بر یک تم خوب، باید چند افزونه با کیفیت را انتخاب کنید تا به بهتر شدن وب سایت شما کمک کند. اینکه کدام افزونه ها را نصب می کنید بستگی به نیاز وب سایت شما دارد –

3. محتوای خود را اضافه کنید

Creating Content

آخرین گام مطلق، ایجاد محتوای عالی و سئو دوستانه است که خوانندگان جدید را جذب کند و خوانندگان فعلی را حفظ کند تا کسب و کار شما بتواند رشد کند. فقط خودتان باشید و آنچه را که به آن علاقه دارید بنویسید!

برای شروع به کمک نیاز دارید؟ در اینجا چند مقاله مفید از نویسندگان ما وجود دارد تا به شما در مورد بهینه‌سازی تصویر، عناوین و برچسب‌ها و موارد دیگر راهنمایی کند تا به شما در موفقیت وبلاگتان کمک کند!

در حال اتمام

امیدواریم راهنمای ما را برای درک تفاوت‌های بین WordPress.com و WordPress.org مفید یافته باشید. بزرگترین تفاوت این است که با WordPress.org شما کنترل کامل وب سایت خود را دارید – میزبانی، تم ها، افزونه ها، سبک، محتوا – همه آن ها. و این تفاوت بزرگ دقیقاً این است که چرا ما از وردپرس خود میزبانی در اینجا در WPExplorer استفاده می‌کنیم.

به ما اطلاع دهید – کدام را ترجیح می دهید؟ WordPress.com یا WordPress.org؟ مایلیم بدانیم که چرا یک نسخه از وردپرس را بر دیگری انتخاب می کنید و همچنین هر نکته دیگری را که ممکن است برای کسانی که تازه وارد وردپرس شده اند داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا